De eerste motor die ik had, kon ik kopen van het geld dat ik gewonnen had met een staatsloterij lot die ik had gekregen voor mijn verjaardag. Voor dat ik moest afrijden stond die motor al in de schuur namelijk een Honda Shadow 1100cc. Ik kocht die motor met 23.000 km op de teller en na 5 jaar verkocht ik hem met 54.000 km, dus met andere woorden hij was goed gebruikt. Van dat geld en met wat bijleg kocht ik 1 van mijn huidige motoren iets waar de meeste motorrijders van dromen om te bezitten " the American dream " namelijk een Harley Davidson type FLST Heritage Softail uit 1988. Deze bezit ik alweer sinds April 2000 toen ik hem kocht met 27.000 miles, sindsdien is hij goed gebruikt en staat de teller op ruim over de 76.000 miles. Sinds de zomer van 2005 is er nog een motor bijgekomen die ik gebruik voor woon-werk verkeer, wat ik eerst gewoon met de Harley deed, maar omdat we niet meer binnen de hekken van het terrein mochten parkeren gok ik het niet om met de Harley naar het werk te gaan, om er dan later achter te komen dat iemand anders hem voor me hebt meegenomen. Daarom heb ik in de zomer van 2005 een Honda CBR 1000 F erbij gekocht, ook niet zomaar een motor om neer te zetten maar ik denk minder aantrekkelijk voor het dievengilde als de Harley. Waar de Harley Davidson dus een lekker toermotor is, is de Honda CBR gewoon een scheurijzer met aan het eind op de km teller 300 km per uur. Ik denk niet dat ik dit ooit zal halen of proberen maar de 200 grens ben ik al eens gepasseerd en dat vond ik al behoorlijk hard. In oktober 2011 heb ik een schade motor gekocht, een Honda CBR 1100XX Blackbird. Deze motor had ik gekocht met het idee om op te knappen en dan weer te verkopen. Toen hij klaar was moest ik hem natuurlijk testen en sinds dien was ik verkocht, wat reed deze motor lekker ten opzichte van mijn andere CBR. Ondertussen rijdt ik er nu bijna 2 jaar op en wordt het toch tijd om hem te verkopen want ik wil naar wat anders. Op 17 Mei was het dan zover, de Blackbird werd ingeruild en er kwam een andere motor voor terug. Het is een Triumph Tiger Explorer geworden van 2012 met alles erop en eraan, je kan er zo opstappen en naar de Noordkaap of naar het uiterste puntje van Italie rijden.   Tot zover denk ik genoeg over mijn motors die ik heb of heb gehad, hieronder zal ik wat foto's plaatsen van mijn motoren.
Mijn Motoren
Mijn eerste motor een Honda Shadow 1100cc Nu de Shadow van de andere kant. En hier het stuur gedeelte. Hier mijn Harley Davidson FLST Heritage Softail. Hier de Harley na zijn revisie in 2011 Toch mooi zo'n motorblok. De special painted tank is ook gaaf. Sticker achterop de Harley van de Open road Tour uit 2003 waar ik geweest ben. Hier dan mijn Harley en mijn 2de motor de Honda CBR 1000F. Een rijk bezit 2 van zulke motoren Hier de CBR van dichterbij. Het dashboord was saai grijs dus dat heb ik in flitsend geel gespoten. Nog een sticker van een adelaar aan de zijkant voor een persoonlijke touch. De CBR heeft in 2011 in Moto73 gestaan in de rubriek Marathon motor. Hier een foto van de andere kant van de motor. Hier mijn opgeknapte Honda CBR 1100XX Blackbird. Kuip delen opnieuw gespoten en eigen bestickering aangebracht.
Dit zijn ze dan, allereerst Honda Shadow 1100cc ,Harley FLST Heritage Softail, Honda CBR 1000 F en de opgeknapte maar nu verkochte Honda CBR 1100XX Blackbird en de nieuwe aanwinst de Triumph Tiger Explorer.
In Februari 2009 heb ik mijn CBR klokkie rond gereden waarvan hier onder het bewijs.
Hier staat de teller op 99.999 En hier staan we dan op 100.001, jawel een ton op de CBR. Hier staan we op 00.000
Op de dag van de update van deze pagina stond de teller op 180.320 Km Als er nog mensen zijn die een goed gebruikte CBR 1000F willen met weinig kilometers mail me dan even.
Niet zo leuk als je geflitst wordt, maar wel een leuk plaatje.
Zo ziet het eruit als je geflitst bent door oom agent, o ja het is niet gratis.
Lid worden van een Club Als je een Harley Davidson bezit kan je lid worden van een Chapter (lokale Harley club), maar dan moet je eerst weer lid wezen bij de wereld wijde club van Harley Davidson genaamd de H.O.G. dit staat voor Harley Owner Group. Dit lidmaatschap kan je krijgen door een nieuwe Harley te kopen, meestal krijg je dan voor een periode van 1 jaar een gratis lidmaatschap of je kan je natuurlijk zelf aanmelden bij de grootste club van de wereld, officieel gesponserd door het motor merk zelf. (900.000 leden) Ik was van beide lid geworden, de H.O.G. bied je allerlei dingen aan zoals kaarten voor evenementen die ze organiseren of een reis planner en natuurlijk een club blad maar ook een soort hulp voor onderweg speciaal voor Harley rijders, wil je meer hier over weten ga dan naar www.hog.com en als je dan toch interesse heb in Harley's kan je ook wel hier kijken voor de laatste modellen www.harley-davidson.com. Ook was ik dus lid van een chapter, een lokale club, deze heet Coastriders Chapter die hun honk hebben in Alkmaar. Per jaar organiseren ze altijd wat mooie toerritten door Nederland en met af en toe een uitstapje door de Benelux. Omdat ik zelf nog nooit ben mee geweest met 1 van de ritten had ik besloten om mijn lidmaatschap daar van op te zeggen. Wat heb aan zo'n lidmaatschap als je er toch niet zoveel mee doet, ik heb in ieder geval nog wel de badge en dat staat wel leuk op mijn leren vestje. Ze hebben ook een website www.coastriderschapter.nl of kijk even op de website van de lokale dealer die het chapter steunt www.westcoastmotors.nl 
Hier onder nog wat motor website's   http://harley-davidson.startpagina.nl is een Harley startpagina naar van alles en nog wat. www.h-dcn.nl  is de Harley-Davidson Club Nederland http://stolen.harleyd.nl Als je Harley gestolen is kan je dat hier doorgeven zodat meer motorrijders erop kunnen letten www.startkabel.nl/k/motor is startpagina naar van alles en nog wat over alle merken motors.  www.cbrclub.nl Omdat ik een CBR 1000 heb kan deze club niet achterblijven. www.magnamotorclub.nl De naam zegt het al de Honda Magna motor club www.moto73.nl Van het Motorblad Moto73 www.youngchoppers.com Weer eens wat anders dan motors van OCC, in iedergeval meer mijn smaak. www.crockermotorcycleco.com Amerikaans motor merk met het eerste echte V-twin blok.
17 - 05 - 2014
Mijn Nieuwe Triumph Tiger Explorer. Voor de 2de keer geflitst, kom hier van de TT Assen mar rijdt in Noord-Holland Hier nogmaals mijn Truimph Explorer alleen zonder koffers.